De Merkidentiteit vergroten door het uitbreiden van elementen in de huisstijl 
Een leuk project was de samenwerking met Ayla Oostrom van School of Joy.  Bij School of Joy kun je terecht voor hypnotherapiesessies en hypnose opleidingen. 
Ayla geeft hypnotherapiesessies maar via een andere organisatie (OMNI) is ze ook trainer van hypnoseopleidingen. Ze wilde graag over beide mogelijkheden vertellen op haar website en posten op social media, maar de huisstijl van haar eigen praktijk is heel anders dan die van OMNI. Ze maakte zelf wel content maar deze zag er steeds weer anders uit. Hoe zou ze deze twee verschillende richtingen toch kunnen samenbrengen tot een herkenbaar geheel?
Ik heb eerst gekeken naar alle bestaande elementen van de huisstijl: naar het logo, de website en de kleuren en lettertypes die hier al werden gebruikt. Ook was er een afbeelding van een boom met een schommel die Ayla graag terug zou zien. Daarna heb ik gekeken naar de huisstijl van OMNI. Nu staat deze huisstijl natuurlijk vast, maar Ayla biedt de training van OMNI wel aan vía School of Joy dus we konden de afbeeldingen van OMNI wel elementen meegeven van de huisstijl van School of Joy zodat er binnen de huisstijl een manier zou zijn om OMNI content te delen. 
Ik maakte een kleurenpalet met warme bruin, roze en oranje tinten voor School of Joy en (bestaande) blauwtinten voor OMNI. Deze kleuren zouden de verschillende richtingen aangeven maar ook mooi naast elkaar passen in bijvoorbeeld haar feed op Instagram. 
Om de herkenbaarheid op social media aan te geven, maakte ik ontwerpen waarin afwisselend de twee logo’s in verschillende kleuren toegepast waren en waar het beeldmerk met de boom en schommel in terugkwam. Ik koos ervoor om hetzelfde lettertype te gebruiken bij alle content voor een herkenbare stijl. Ook maakten we een keuze uit herkenbare brandingfoto’s en op deze foto’s kwam het beeldmerk in wit, roze of oranje te staan. 
Ik maakte een stijldossier met daarin alle afspraken rondom communicatie-uitingen: welke kleuren, lettertypes en afbeeldingen worden wanneer en op welke manier toegepast? 
Op de eerste afbeelding zie je links de ontwerpen voor School of Joy en rechts de ontwerpen voor OMNI. Op de tweede afbeelding zie je hoe deze twee richtingen samenkomen op haar social media feed.
Daarna heb ik sjablonen in Canva gemaakt waarmee Ayla zelf haar content kan maken en op Instagram, Facebook of LinkedIn kan delen. Ook maakte ik een flyer voor de opening van haar nieuwe praktijk en een naambordje voor bij de deur. 
Back to Top