Brand designer & grafisch ontwerper voor creatieve ondernemers
Hoe kan ik je helpen? Klik hier
TERUG
Leonie Gladdines
Over Leonie
Ik ben Leonie Gladdines, brand designer & grafisch ontwerper bij Studio Sierlebons. Ik leid creatieve ondernemers naar een uniek brand design. Ik vertaal tekst en beeld naar een ontwerp dat voor jou goed voelt. Ook maak ik droomscènes: ik verbeeld mijn dromen uit de nacht.
Visie
Je merk vertelt hoe het is om met jou samen te werken of om iets bij jou te kopen.
De huisstijl van je bedrijf ademt jouw visie en persoonlijkheid waardoor mensen direct voelen dat ze jou willen leren kennen. "If you are your authentic self you have no competition."
- Scott Stratten
Werelden creëeren
Ik heb gestudeerd aan de Kunstacademie én aan de Filmacademie. Ik verdiepte me in de vormgeving van films. Waar woont de hoofdpersoon? Hoe is zijn woonkamer ingericht? Wat eet hij het liefste? Welke kleuren geven het gevoel van het personage op dit moment weer? En hoe kan ik dat vertalen naar een vormgeving? In films ging het dan om een decor, een locatie of een outfit. Er ontstond een fictieve wereld rondom dat personage.
Het ontwerpen van een visuele identiteit (huisstijl of brand design) voor opdrachtgevers is ook een wereld rondom een eigen bedrijf die zijn of haar persoonlijkheid en visie in al zijn facetten weergeeft. Mijn werk als production designer (het ontwerpen van de vormgeving voor een film) heeft dus veel overeenkomsten met de manier waarop ik een huisstijl ontwerp.
Ik ontwerp in beide disciplines werelden voor personen. Bij fictieve filmpersonages gaat het om een decor of locatie, bij personen in de echte wereld gaat het om bijvoorbeeld een visuele identiteit voor een bedrijf. Het belangrijkste is altijd goed kijken en luisteren, gevoel voor vorm, kleur en compositie. Het vertalen van de persoonlijkheid of visie van de opdrachtgever naar een ontwerp. Dit kan op allerlei manieren vorm krijgen: een logo, website, illustratie, decor of locatie voor een film of tv-programma. Dezelfde aspecten van vormgeving komen altijd in elk product weer terug.
Ze maakte graag taal een beetje leuker. Ze verzon bijvoorbeeld haar eigen woorden. Als je je een beetje ziek voelde - niet echt ziek maar een klein beetje - dan voelde je je ‘krikkakeulerig’. In plaats van ‘tjonge-jonge’ of ‘nou moe’, zei ze ‘Striddeldaskoe!’ En ze verzon ook haar eigen variant op het liedje ‘Sur le pont d’Avigon’: ‘Sierlebons daviejons, kan-nie dansen, kan-nie dansen’.
Mijn oma maakte van dagelijkse dingen iets bijzonders. Wanneer we frietjes aten serveerde ze deze in een puntzakje. Zoals je ze bij een frietkraam zou krijgen. Ze nodigde elke zondag de complete familie uit en bakte dan taarten en koekjes. Wanneer ze als klein meisje moest poetsen, trok ze zich terug met een van de boeken van ‘The Lord of the Rings’, en dan zei ze dat ze heel hard gewerkt had.
Een vriendin van de familie zegt over haar: “Ik weet dat ze niet ‘meedeed’ met de rest, ze was bijzonder. Met andere woorden: ze bleef bij haarzelf en ging haar eigen gang.”
Dat is ook precies waar Sierlebons symbool voor staat: door een huisstijl of merkidentiteit dicht bij jezelf te houden ontstaat er een heel eigen en persoonlijke stijl waarmee je opvalt en laat zien dat je uniek bent en niet zomaar ‘meedoet’ met de rest.
- Leonie Gladdines
Sierlebons
Opleidingen en achtergrond
2016 - heden
vormgever bij Studio Sierlebons
Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. Eus' Boekenclub (NTR) 2021, 2022, 2023, RaRaRamadan 2023 (NTR), TV Toppers 2020 (KRO/NCRV), Kopspijkers 2019 (BNNVARA), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS), Zapp Awards 2018/2019/2020 (NPO), VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO)
(i.o.v. Rien Beerens).
Webdesign en grafische vormgeving, het ontwikkelen van een heel eigen, creatieve stijl voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut, meubelontwerper en architect.
2013 - 2015 Locatiescout voor film en tv bij het locatiebureau 'Het Vindingrijk’ in Amsterdam. Ik heb meegewerkt aan oa: ‘Divorce’, Moordvrouw’, (RTL 4) ‘Danni Lowinski’ (SBS6) en ‘Levenslied’ (NPO).
Opleidingen
2009 - 2013 Nederlandse Filmacademie in Amsterdam, opleiding Production Design. Afstudeerproject: de vormgeving voor de oorlogsfilm ‘Sacred Defense’ van Nima Mohaghegh. (CILECT Award (2014) en finalist Studenten Oscar in de categorie Buitenlandse Studentenfilm (2014).
2005 - 2009 Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Academie voor Beeldende Vorming, opleiding Visuele Communicatie. Afgestudeerd met de vormgeving van de animatiefilm 'Magneet.'
Over Leonie
Ik ben Leonie Gladdines, brand designer & grafisch ontwerper bij Studio Sierlebons. Ik leid creatieve ondernemers naar een uniek brand design. Ik vertaal tekst en beeld naar een ontwerp dat voor jou goed voelt. Ook maak ik droomscènes: ik verbeeld mijn dromen uit de nacht.
Visie
Je merk vertelt hoe het is om met jou samen te werken of om iets bij jou te kopen. De huisstijl van je bedrijf ademt jouw visie en persoonlijkheid waardoor mensen direct voelen dat ze jou willen leren kennen. “If you are your authentic self you have no competition.” - Scott Stratten
Portfolio
Ik heb de huisstijl en visuele identiteit ontworpen voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, healingpraktijk, rouwtherapeut, meubelontwerpster, schrijver en yogadocente.
Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. Eus' Boekenclub (NTR) 2021 en 2022, 2023, RaRaRamadan 2023 (NTR), TV Toppers 2020 (KRO/NCRV), Kopspijkers 2019 (BNNVARA), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS), Zapp Awards 2018/2019/2020 (NPO), VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO) (i.o.v. Rien Beerens).
Ik gebruik cookies om ervoor te zorgen dat mijn website zo goed mogelijk werkt en om deze te optimaliseren. Als je op oké klikt, ga ik ervan uit dat je hiermee akkoord gaat :-) |
Ik ben Leonie Gladdines, brand designer & grafisch ontwerper bij Studio Sierlebons. Ik leid creatieve ondernemers naar een uniek brand design. Ik vertaal tekst en beeld naar een ontwerp dat voor jou goed voelt. Ook maak ik droomscènes:
ik verbeeld mijn dromen uit de nacht.
Visie
Je merk vertelt hoe het is om met jou samen te werken of om iets bij jou te kopen. De huisstijl van je bedrijf ademt jouw visie en persoonlijkheid waardoor mensen direct voelen dat ze jou willen leren kennen.
"If you are your authentic self you have no competition." - Scott Stratten
Werelden creëeren
Ik heb gestudeerd aan de Kunstacademie én aan de Filmacademie. Ik verdiepte me in de vormgeving van films. Waar woont de hoofdpersoon? Hoe is zijn woonkamer ingericht? Wat eet hij het liefste? Welke kleuren geven het gevoel van het personage op dit moment weer? En hoe kan ik dat vertalen naar een vormgeving? In films ging het dan om een decor, een locatie of een outfit. Er ontstond een fictieve wereld rondom dat personage.
Het ontwerpen van een visuele identiteit (huisstijl of brand design) voor opdrachtgevers is ook een wereld rondom een eigen bedrijf die zijn of haar persoonlijkheid en visie in al zijn facetten weergeeft. Mijn werk als production designer (het ontwerpen van de vormgeving voor een film) heeft dus veel overeenkomsten met de manier waarop ik een huisstijl ontwerp.
Ik ontwerp in beide disciplines werelden voor personen. Bij fictieve filmpersonages gaat het om een decor of locatie, bij personen in de echte wereld gaat het om bijvoorbeeld een visuele identiteit voor een bedrijf. Het belangrijkste is altijd goed kijken en luisteren, gevoel voor vorm, kleur en compositie. Het vertalen van de persoonlijkheid of visie van de opdrachtgever naar een ontwerp. Dit kan op allerlei manieren vorm krijgen: een logo, website, illustratie, decor of locatie voor een film of tv-programma. Dezelfde aspecten van vormgeving komen altijd in elk product weer terug.
Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. Eus' Boekenclub (NTR) 2021, 2022, 2023, RaRaRamadan 2023 (NTR), TV Toppers 2020 (KRO/NCRV), Kopspijkers 2019 (BNNVARA), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS), Zapp Awards 2018/2019/2020 (NPO), VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO)
(i.o.v. Rien Beerens).
Webdesign en grafische vormgeving, het ontwikkelen van een heel eigen, creatieve stijl voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, klinisch perfusionisten, healingpraktijk, rouwtherapeut, meubelontwerper en architect.
2013 - 2015 Locatiescout voor film en tv bij het locatiebureau 'Het Vindingrijk’ in Amsterdam. Ik heb meegewerkt aan oa: ‘Divorce’, Moordvrouw’, (RTL 4) ‘Danni Lowinski’ (SBS6) en ‘Levenslied’ (NPO).
Opleidingen
2009 - 2013 Nederlandse Filmacademie in Amsterdam, opleiding Production Design. Afstudeerproject: de vormgeving voor de oorlogsfilm ‘Sacred Defense’ van Nima Mohaghegh. (CILECT Award (2014) en finalist Studenten Oscar in de categorie Buitenlandse Studentenfilm (2014).
2005 - 2009 Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Academie voor Beeldende Vorming, opleiding Visuele Communicatie. Afgestudeerd met de vormgeving van de animatiefilm 'Magneet.'
Mijn oma bedacht de term ‘Sierlebons’.
Ze maakte graag taal een beetje leuker. Ze verzon bijvoorbeeld haar eigen woorden. Als je je een beetje ziek voelde - niet echt ziek maar een klein beetje - dan voelde je je ‘krikkakeulerig’. In plaats van ‘tjonge-jonge’ of ‘nou moe’, zei ze ‘Striddeldaskoe!’ En ze verzon ook haar eigen variant op het liedje ‘Sur le pont d’Avigon’: ‘Sierlebons daviejons, kan-nie dansen, kan-nie dansen’.
Mijn oma maakte van dagelijkse dingen iets bijzonders. Wanneer we frietjes aten serveerde ze deze in een puntzakje. Zoals je ze bij een frietkraam zou krijgen. Ze nodigde elke zondag de complete familie uit en bakte dan taarten en koekjes. Wanneer ze als klein meisje moest poetsen, trok ze zich terug met een van de boeken van ‘The Lord of the Rings’, en dan zei ze dat ze heel hard gewerkt had.
Een vriendin van de familie zegt over haar: “Ik weet dat ze niet ‘meedeed’ met de rest, ze was bijzonder. Met andere woorden: ze bleef bij haarzelf en ging haar eigen gang.”
Dat is ook precies waar Sierlebons symbool voor staat: door een huisstijl of merkidentiteit heel dicht bij jezelf te houden ontstaat er een heel eigen en persoonlijke stijl waarmee je opvalt en laat zien dat je uniek bent en niet zomaar ‘meedoet’ met de rest.
Ik ben Leonie Gladdines, brand designer & grafisch ontwerper bij Studio Sierlebons.
Ik leid creatieve ondernemers naar een uniek brand design. Ik vertaal tekst en beeld naar een ontwerp dat voor jou goed voelt. Ook maak ik droomscènes: ik verbeeld mijn dromen uit de nacht.
Visie
Je merk vertelt hoe het is om met jou samen te werken of om iets bij jou te kopen. De huisstijl van je bedrijf ademt jouw visie en persoonlijkheid waardoor mensen direct voelen dat ze jou willen leren kennen. “If you are your authentic self you have no competition.” - Scott Stratten
Portfolio
Ik heb de huisstijl en visuele identiteit ontworpen voor o.a.: een theatermaker, vertaalbureau, journalist, boekenliefhebber, illustrator, voetreflexologen, coaches, assistentbureau, healingpraktijk, rouwtherapeut, schrijver, meubelontwerpster en yogadocente.
Grafische vormgeving en decor-ontwerp voor o.a. Eus' Boekenclub (NTR) 2021 en 2022, 2023, RaRaRamadan 2023 (NTR),
TV Toppers 2020 (KRO/NCRV), Kopspijkers 2019 (BNNVARA), Lang Leve de Muziekshow 2018 (AVRO/TROS), Zapp Awards 2018/2019/2020 (NPO), VPRO Boeken 2018/2019 (VPRO) (i.o.v. Rien Beerens).