Mijn oma maakte van dagelijkse dingen iets bijzonders. Wanneer we frietjes aten serveerde ze deze in een puntzakje. Zoals je ze bij een frietkraam zou krijgen. Ze nodigde elke zondag de complete familie uit en bakte dan taarten en koekjes. Wanneer ze als klein meisje moest poetsen, trok ze zich terug met een van de boeken van ‘The Lord of the Rings’, en dan zei ze dat ze heel hard gewerkt had.

 

 

Sierlebons

Mijn oma maakte graag taal een beetje leuker. Ze verzon bijvoorbeeld haar eigen woorden. Als je je een beetje ziek voelde - niet echt ziek maar een klein beetje - dan voelde je je ‘krikkakeulerig’. In plaats van ‘tjonge-jonge’ of ‘nou moe’, zei ze ‘Striddeldaskoe!’ En ze verzon ook haar eigen variant op het liedje ‘Sur le pont d’Avigon’: ‘Sierlebons daviejons, kan-nie dansen, kan-nie dansen’. Daar komt dus het idee voor mijn bedrijfsnaam vandaan.

 

 

Niet ‘meedoen’ met de rest

Een vriendin van de familie zegt over haar: “Ik weet dat ze niet ‘meedeed’ met de rest, ze was bijzonder. Met andere woorden: ze bleef bij haarzelf en ging haar eigen gang.”

Dat is ook precies waar Studio Sierlebons symbool voor staat en wat ik heel belangrijk vind: door een (grafische) vormgeving of webdesign heel dicht bij jezelf te houden ontstaat er een heel eigen en persoonlijke stijl waarmee je opvalt en laat zien dat je uniek bent en niet zomaar ‘meedoet’ met de rest.

 

Wanneer je wilt opvallen tussen alle bedrijven die in deze tijd uit de grond schieten, moet je laten zien dat jij uniek bent. Wanneer je doet wat iedereen doet, dan val je niet op.

Hoe val jij op tussen alle anderen?

Je karaktereigenschappen als (online) visitekaartje.

Geschreven door Leonie

Storytelling

Jij leest vast ook dat de marketing van deze tijd vooral gaat om het vertellen van verhalen. Storytelling, bloggen, het maken van een weggever waarmee je je klanten helpt, het sturen van een reeks geautomatiseerde e-mails ...

Iedereen doet op dit moment hetzelfde! Het zijn natuurlijk ook goede methodes. Ik pas ze zelf ook toe. Maar hóe zorg jij er nou voor dat je tussen al die ondernemers die op dezelfde manier werken, toch opvalt?

 

Giet jouw persoonlijke verhalen, blogs, website, weggever én e-mails in een vorm waarin jouw persoonlijke stijl naar voren komt.

 

 

Zoek jouw grafische identiteit op

Als jij kan bepalen welke kleuren, vormen, lettertypen en soort afbeeldingen echt bij jou horen en je gebruikt ze consistent in alle communicatie-uitingen van je bedrijf dan zal je bij jouw klanten eerder opvallen. Ze gaan jouw stijl herkennen en onthouden en je wint makkelijker hun vertrouwen. Zie het als een digitaal visitekaartje dat je overal achterlaat.

 

Nu kan je denken: ‘oh je bedoelt een huisstijl, ja die heb ik wel!’
En dat is natuurlijk heel goed.

Maar past deze stijl wel echt bij jou? Is dit een vormgeving waarin vrienden of familie je zouden herkennen?

"Door een (grafische) vormgeving of webdesign heel dicht bij jezelf te houden ontstaat er een heel eigen en persoonlijke stijl waarmee je opvalt en laat zien dat je uniek bent en niet zomaar ‘meedoet’ met de rest."

"Maar past deze (huis)stijl wel echt bij jou? Is dit een vormgeving waarin vrienden of familie je zouden herkennen?"

Gratis tools, speciaal voor jou!

Wil je meer weten over hoe je jouw unieke, creatieve stijl kan vertalen naar een heel eigen vormgeving voor een logo of website voor je bedrijf? Ik heb twee gratis tools voor je ontwikkeld.

 

1.

Het 5 stappenplan ‘Uniek door vormgeving’ (Gratis e-book).

Ontdek een manier om je eigen, creatieve stijl te vertalen naar een precies passende vormgeving voor een logo of website voor je bedrijf. Val op tussen alle anderen en trek je ideale klant aan.

 

2.

De gratis videochallenge: ‘Ontwikkel een eigen stijl in 7 opdrachten’.

In deze challenge krijg je 7 dagen achter elkaar een e-mail met daarin een video en een opdracht. Na de challenge heb je handvatten gekregen om met deze heel eigen, unieke stijl aan de slag te gaan. Het zijn jouw ingrediënten voor een logo of website.

 

Wil je liever even praten in een persoonlijk gesprek? Neem dan gerust contact met mij op. Mail naar leonie@studiosierlebons.nl of bel mij

op 06 12591469.

Een website of logo in jouw eigen, unieke stijl?

 

Ontvang het gratis 5 stappenplan 'Uniek door vormgeving' en ontdek een manier om je eigen, creatieve stijl te vertalen naar een precies passende vormgeving voor een logo of website voor je bedrijf.

Zoek iets unieks dat alleen bij jou past.

Hou het dicht bij jezelf. Zoek naar elementen die echt bij jou passen.

Annet koos als thema bijvoorbeeld voor zeedieren omdat ze is opgegroeid in Zeeland. Verder is ze vissen van sterrenbeeld en dol op dieren. Haar bedrijf ‘Juffrouw Troost’ gaat over het zorgen voor anderen (mens en dier). Ook houdt ze van de stijl van de jaren ‘50. Deze hebben we vooral  terug laten komen in het logo en in fotocollages verspreid over haar website. Bekijk de site hier: www.juffrouwtroost.nl

 

Han is opgegroeid in de bloemenwinkel van zijn ouders. Hij houdt erg van allerlei soorten bloemen en planten. Dit wilde hij ook in de vormgeving van zijn bedrijf terug zien. Verder wilde hij dat de website rust en positiviteit uit zou stralen. Voor zijn website heb ik een vormgeving gemaakt die bij deze thema’s passen. Bekijk de site hier: www.hanpolmancoaching.nl

 

 

Hou het persoonlijk

Zelf heb ik gekozen voor een opvallende naam: Studio Sierlebons.

Een naam die voor mij heel persoonlijk is omdat mijn oma hem  vroeger heeft bedacht. Zo draag ik haar creativiteit een beetje met mij mee. Verder maak ik vrij werk, tekeningen in inkt die ik daarna met de computer inkleur. In de achtergronden van mijn website en in de achtergrond van mijn weggever gebruik ik deze voor een extra persoonlijk tintje. Ook maak ik altijd mijn eigen foto’s en beeldmateriaal. Op deze manier blijft het zo origineel en authentiek mogelijk.

 

Toen ik een jaar of 12 was mocht ik kleuren kiezen om mijn slaapkamer te schilderen. Ik koos voor oranje en blauw. Best een gedurfde combinatie, denk ik nu achteraf. Maar hé, het was mijn kamer, dus waarom niet?! Op dit moment vind ik het nog steeds leuk om veel kleur in mijn eigen website te gebruiken. Geen zwart op wit maar geel of wit op blauw.

 

Op deze manier kan jij vast zelf ook elementen bedenken die echt bij jou passen. Maar ik kan me voorstellen dat het wat lastig is en dat je daar graag wat (gratis) hulp bij krijgt.

"Ik help ondernemers met een creatieve, eigen stijl bij de grafische identiteit voor hun bedrijf. Zodat ze opvallen met een unieke uitstraling (grafisch ontwerp of webdesign) die precies bij ze past. En daarmee zelf hun ideale klant aantrekken."

- Leonie Gladdines

© Studio Sierlebons, Ontwerpbureau van Leonie Gladdines   • leonie@studiosierlebons.nl  •  0612591469 • Oosterhout, Noord-Brabant

 

 

Gratis vrijblijvend, oriënterend gesprek

We overleggen samen over alle ideeën en mogelijkheden.

 

Gratis moodboard

Om de uitstraling en sfeer van je logo of  website heel duidelijk en beeldend te communiceren maak ik voordat we aan een ontwerp beginnen een moodboard. Dat is een verzameling afbeeldingen van gedachten, sfeer en associaties. Zo check je snel of we op 1 lijn zitten.

 

Altijd bereikbaar

 

Veilig en betrouwbaar

 

Veel persoonlijk contact en overleg

Ik ga met jou een persoonlijke samenwerking aan.

Ik kom bij je thuis om te overleggen, of we bellen en hebben veel contact via de e-mail.

 

 

Eigen inbreng

Er is alle ruimte voor je eigen inbreng, wensen en ideeën.

Aanpassingen aan bijvoorbeeld een website blijven altijd mogelijk.

 

Altijd een uniek ontwerp

Een website of logo wordt helemaal op maat gemaakt in jouw eigen, unieke stijl. Ik maak geen gebruik van standaard templates zoals Wordpress. In plaats daarvan maak ik voor jou iets unieks.

 

Brede artistieke vertegenwoordiging

Je kunt hier terecht voor zowel een logo, visitekaartje, flyer en folder als een website. Maar ik kan ook een illustratie voor je maken en je helpen bij het maken van foto’s of films. 10 vliegen in 1 klap!

 

Geen onverwachte kosten

 

Gratis extra service

Je visitekaartje is klaar! Maar wat nu? Bij wie moet je ze laten drukken? Wie heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding? Deze zorgen kan ik voor je uit handen nemen. Ik geef je een overzicht van de beste opties en de optie waar jij voor kiest voer ik voor je uit.

 

 

 

Gratis tools, werkwijze en voorwaarden van Studio Sierlebons.

 

* dit is handig om in te vullen